Translate

tisdag 12 maj 2015

I kontrasternas rike


Det gäller att passa på nu! Jag håller den här tiden på året som den främsta med allt som växer så att man nästan kan höra det.


En morgon i mitten på maj
 
Årsskiftet december 2014
 
Japansk skenkamelia Stewartia pseudocamellia Eng.deciduous camellia
Japanese stewartia
 
Japanskt bergskörsbär Prunus sargentii som nu ser ut att ta sig bra efter två stora prydnadsgräs flyttades.
 
En Tuvtåtel på väg upp.

Strutbräken med klassiska rullar

Pärlbräken Onoclea sensibilis
   
Vi vill alla ha olika saker. Själv sitter jag och väntar på att mina Jack Frost ska tappa blommorna. Älskar bladen, men tycker att det blir lite för mycket och svårt för färgprakten.
Kaukasisk Förgätmigej "Jack Frost" Fyller ut bra mellan stenarna.
 
 

 

2 kommentarer:

  1. En Skenkamelia står på önskelistan här också - de är ju så otroligt vackra!
    Maj är nog favoritmånaden trots allt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det något speciellt med Skenkamelian! Jag sitter och hejar på mitt lilla exemplar som nu är mer som en mindre buske. Senare ska den sila solljuset åt mina kommande lundväxter, men det är några år dit även om den växer på bra.

      Radera