Translate

lördag 24 november 2018

Varken trädgård eller skidåkning

Svårt! Nu börjar uthållighetstestet...när man faktiskt inte kan göra så mycket mer än bara vara ute. Hur mycket ved kan man klyva, hur många inspirationssidor kan man besöka på nätet, hur många nya idéer kan växa fram? Mörkt, fruset och så ofrodigt det bara kan bli och knappast inbjudande att köra fingrarna i jorden. Ett halvår av hela nagelband och rena naglar kanske är något positivt att lyfta fram?

Tid för återhämtning och ladda batterierna för en ny säsong. Den magiska våren blir så speciell just för att allt tar stopp i och med vinterns intåg.

Klent intryck utan löv, massa pinnar och sten!

Låg aktivitet ute på soldäck!

Ett spretigt Glanskörsbär står och ser klent ut i förgrunden. Inte direkt kaxig utan kläder!

En ljusglimt när min gode vän Catharina kom förbi med en beställning på en kruka till en Bonsai. En plantering att se fram mot när våren kommer.

Härda ut trädgårdsvänner, endast en månad innan vi går mot ljusare tider igen!

2 kommentarer:

  1. Kul att se att det finns fler som ägnar sig åt bonsaiodling! Själv är jag hedersmedlem i Sv.Bonsaisällskapet, men sen jag flyttade från Stockholm och alla mina bonsaier dog andra vintern jag bodde här TROTS att jag gjort allt för att övervintra dom, så har intresset tagits över av vanlig trädgårdshobby. Men...man kanske ska ta upp bonsaiintresset igen nu när man ine längre orkar med att utveckla trädgården mer!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Hej Susie
    Det finns alltid plats för bonsai i livet! Själv är jag på en ren amatörnivå men tycker det är kul att läsa på, öva bindtekniker och jobba med den uppsättning av tallar och olika juniperus. Jag uppskattar hela processen att försöka hitta vilda exemplar och sedan få dem att trivas i kruka och formas.

    SvaraRadera