Translate

lördag 11 april 2020

Motig start!

Svårt att få till det där lugnet med den harmonin som krävs för att njuta av trädgården. Oroliga tider sätter sig även på min axel vilket hör till ovanligheten.

Ute fortsätter våren med sin framfart och bjuder på frostnätter och varma solglimtar. Det skulle kunna vara perfekt med långledigt och behagligt väder, men men..jag får liksom inte till det med inspirationen. Varken Japanska körsbärsträden eller Magnoliorna inväntar min inspiration och vecklar ut sig i solen.




Hoppas ni alla mår bra där ute och klarar er från sjukdom och elände.

3 kommentarer:

  1. Hej Daniel!
    Visst är det oroliga tider, det sitter som ett spöke på axeln. Men för mig hjälper det att jobba i trädgården, för att skingra tankarna.
    Sköt om dig och ha en skön Påsk!
    /Marika

    SvaraRadera
  2. Skjønner det med inspirasjon i disse tider. Det går liksom greit å gjøre vanlig hagestell, rydding, luking gjødsling og vanning. Ikke fullt så enkelt med kreativiteten.
    Vi har fått gjort unna et par endringer som vi planla sist sommer, så det var nesten ferdigtenkt:-)
    Nyt våren!

    SvaraRadera
  3. Ja, detta är verkligen en märklig och skrämmande tid. Mer än någonsin är jag tacksam från min trädgård nu, där kan jag skingra tankarna och njuta, och trädgården struntar fullkomligt i alla dumma virus och ekonomiska oroligheter.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera