Translate

lördag 18 april 2020

Min vän Sten

Sten behöver nytt hem!
Inte den enklaste flytten, men det mesta går om viljan finns. Märkligt hur idéer formas och blir till över en kopp kaffe. Plötsligt blir så självklart och då är det bara att sätta igång.



Med lite tyngdlagar och fysik ska det gå att få blocket i stående läge.



Spettet med hävstång, utmaningen är att häva sig på spettet och samtidigt få in stenar under som låser positionen.



Till slut!






Både ryggen och spettet höll och ett gott fyspass på köpet.


4 kommentarer:

  1. Som jag känner igen mig, här är vi också kompisar med Sten. Han är inte alltid så lätt att jobba med men så länge man också är kompis med spätt och en stor portion vilja brukar det lösa sig (om än med verkande rygg i ett par dagar som bonus). Vad fint detta blev, vad tänker du plantera runt om?
    Önskar dig en fin söndag, verkar bli perfekt väder för en dag i trädgården 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nora

      Det blir ett finare tumlat grus runt stenarna. Den tidigare biten gräsmatta mäter ca 2X6 meter och jag planerar att gjuta steg i gruset.

      Radera
  2. Her kjenner også vi oss igjen. Stadig mer stein og forflytning av stein uten å bruke for mye krefter:-) Dette ble fint!!
    Ha en fin uke i det strålende været.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska ni ha och jag önskar er en riktigt god säsong i trädgården.

      Radera