Translate

fredag 1 mars 2019

Den där känslan av julafton som det var förr!

 Beställa på nätet? Nä jag vill ju klämma och undersöka det jag vill ha i min trädgård. Fast det jag vill ha finns ju inte alltid i plantskolans sortiment och dessa öppnar ju inte än på några månader. Ett försök kan inte skada och vips så är två delikata små tallar beställda från Egnérs växter .



Bekräftelse om mottagen order, leveransbesked och och färdig att hämta på ett par dagar.

Olidligt spännande på uthämtningsdagen!

Jag sätter själv en tia på den tiogradiga nördskalan när jag inser att jag närmast skuttar från jobbet för att hämta en kartong med två tallar i!


Tallar från fjärran östern! fast från Karlskrona...

Olidlig spänning! Hur ser transportskadade tallar ut, hur stora, välmående osv?
Välpaketerat, frodigt grönt och helt i sin ordning.

Japansk rödtall (Pinus Densiflora) i krukan närmast och Japansk svarttall (Pinus Thunbergii) eller Japanese black pine och red pine som de kallas internationellt.

Som en liten förklapp på julaftonsmorgon inför en stundande trädgårdssäsong.


2 kommentarer:

  1. Han har bara fina växter även om jag bara handlat på plats. Men det är en noggrann odlare så dåliga växter - nej :)

    Carina

    SvaraRadera