Translate

måndag 4 februari 2019

Så gick det med lagom!

Nu har jag balanserat runt på stenarna i trädgården för att nå fram till de buskar och mindre träd som är alltför nedtyngda av snön. I tre omgångar har jag varit ute, men jag måste erkänna, vissa buskar hittar jag inte!
Snön har slukat de lägsta buskarna och jag vill inte rota runt för mycket. Risken är att något knäcks och det undviker jag helst.

Välvuxna tallar och äppelträden klagar inte! Vilket vinterlandskap..

Aftonbladet meddelar att en snösnurra är på väg! Det är den säkert, vad gör en snurra mer eller mindre?









4 kommentarer:

  1. Hej Daniel!

    Jag är och har alltid varit en stor anhängare av det numera så föraktade ordet lagom! Tänk så bekymmersfritt allt vore om det är alldeles lagom. Lagom varmt, lagom nederbörd, lagom snötäcke och ja, lagom av allt! Inga överdrifter! Alla våra bekymmer om våra skyddslingar i trädgården skulle var ett minne blott när allt återgår till lagom. Har ingen förståelse alls varför det genuint svenska "lagom" numera är så nedvärderat.

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Lagom är bra!
    Jag låter mina buskar vara just nu, trots att bersån ligger som en platt pannkaka. Det är så lätt att göra större skada än den snön gör.

    SvaraRadera
  3. Håller med de två tidigare... Lagom är ett fint ord och bakgrunden till att vi gjorde ordet till ett skällsord - vi svenskar är sååå lagom - det är knappast sant upplever jag.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Lagom är bra precis som ni alla konstaterat!

    SvaraRadera