Translate

söndag 17 april 2016

Knoppar

Nu händer det!
Knoppar brister. Ge mig en värmeknäpp så att det bli grönt! För en trädgård som i princip saknar blommor(både vår och sommar) känns det kalt innan bladen ger struktur och djup.
 
Glanskörsbär "Prunus serrula"
Japansk Rönn el. Carmencitarönn, Sorbus commixta 'Carmencita' E, 
Vinterkörsbär Prunus × subhirtella 'Autumnalis Rosea' 
Viburnum furcatum - japansk gaffelolvon 
Magnolia Stellata 
Finflikig purpurfläder Sambucus nigra "Black Lace" 
Pärlrönn Sorbus koehneana 
Viburnum Plicatum - japansk snöbollsbuske
Ullungrönn Sorbus Ulleungensis `Dodong 
Körsbärsbenved Euonymus Planipes 
Acer Palmatum "Atropurpureum",  

4 kommentarer:

  1. Ja, nu känns det som att allt står i startgroparna och stampar. Det ska bli så skönt med grönska på träden och buskarna igen, hoppas bara den där värmen kommer snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nora,

      Samma svar som nedan. I övrigt kommer jag att inleda den stora offensiven mot rådjuren inom kort. Jag ser att ni för samma kamp både du och Gunilla. Synd att de ställer till med så mycket oreda dessa rådjur. Jag har dem ständigt runt huset och ser dem dagligen. Jag hoppas kunna inhägnaden den bakre trädgården helt och skapa ett stort uterum av trädgården.

      Radera
  2. Häftiga bilder av spännande knoppar, det går långsamt pga kylan men vi har väl ingen brådska? Nästan trevligare att följa när allt inte exploderar på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Gunilla,
      Det går ju så fort över när vi har en relativt kort säsong så det kanske är läge att lägga band på otåligheten. För övrigt hoppas jag på massor av bilder från er skogsträdgård framöver.

      Radera