Translate

tisdag 21 maj 2024

En allé vore fint

Entrén till fastigheten bli ju även entrén till trädgården. Hur många gånger har jag inte passerat genom kungsträdgården och slagits av den prakt som de japanska körsbärsträden prunus Accolade ger. Nu ligger jag 70 år efter den planteringen, men någonstans måste man börja.
Bara att få tag på en större mängd högstammiga körsbärsträd visade sig vara en utmaning i sig. Till slut lyckades jag få tag på 12 av 24 önskade träd. Dock valde jag den något högre varianten Prunus Serrulata Kanzan.

En låda godis levereras. Angenäm överraskning att träden var så stora.

Tur att min käraste ägodel, min Volkswagen transporter, klarar en hel del. Jag fick binda upp svansen innan avfärden.

På säker mark efter en del slit med i och urlastning.

De första sex träden är redan i backen för ena sidan av allén. Resten blir till helgen.

Härliga tider i trädgården, som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar