Translate

måndag 2 juli 2018

Garden days! Semestern är påbörjad

Eufori!
En arbetstermin på jobbet är avklarad och det är dags att ta tag i lite projekt i trädgården. En och annan fotbollsmatch får räcka som tv-tid så nu passar jag på att vara ute då dagarna är långa med ljusa kvällar.

Jag har tidigare tjatat om vikten att få till avslut och kanter för även den finaste tavlan känns ofärdig utan en ram runt.
Nu blev det äntligen klart med en kort stenmur som jag valde att gjuta fast. Då får jag även en gräsklipparvänlig rad att köra över.

Två befintliga gröna Kärleksört kompletteras med två rödbladiga. Varannan grön/röd med den rödbladiga lönnen i bakgrunden borde ge en bra effekt.

Slutligen kompletteras berget med en Chamaecyparis obtusa 'Nana Gracilis' eller japansk ädelcypress. Soltålig och bedårande på alla sätt och vis.

Vilken start på semestern! I morgon hugger jag tag i något annat. Nu är jag bara nöjd med en kopp kaffe i handen och en trädgård att titta på.

1 kommentar:

  1. Snyggt! Bra start på semestern:-) Även här är vi igång med "semesterprojekten", det är lika kul varje år!

    SvaraRadera