Translate

söndag 21 maj 2017

Går det att beskriva en sån här dag!

Svårt att komma närmare en perfekt dag. Om det gick att frysa vädret just nu så är jag i mål. Nu kanske ordvalet "frysa vädret" inte är det bästa, men ni förstår vad jag menar! Det är lite torrt om man vill vara gnällig, men det är helt sagolikt bra trädgårdsväder ute. Enligt väderprognosen ser det behagliga vädret ut att hålla i sig, men tyvärr inget regn i sikte på ett tag.
 
Jag trivs! Rådjuren är utanför staketet och jag innanför, en perfekt uppdelning om ni frågar mig.
Barrväxterna stortrivs i solen och Lönnar och Magnolior slår ut i grönska.
 
 
Silvertallen Pinus Parviflora står och gassar i solen 
 
Och en Acer Palmatum  ´bloodgood´ står och trivs lika bra i skuggan
 
Utvecklande 
 
Taklök Sempervivum tectorum 
 
Japanskt gaffelolvon  Viburnum furcatum  

4 kommentarer:

  1. Jag kan nästan känna din lycka och kärlek till trädgården på texten och bilderna. Så känner jag mig också vissa dagar, förhoppningsvis snart igen under den kommande långhelgen.
    Men vilken tuff tomt du verkar ha! Även det känner jag igen, glädjen över att ha hittat en grop där ett träd kan tänkas klara sig, t ex! Stödvattna de små! (Fast det har du nog räknat ut alldeles själv.)
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera
  2. Hej Marta
    Tack! Min trädgård har blivit som en religion. Får jag en chans så vill jag ut och rensa ogräs eller rensa i tankarna. Helt riktigt så pågår stödvattning av allt som är nyetablerat.
    Ha en riktigt skön sommar i din superfina trädgård!

    SvaraRadera
  3. Nu är det en härlig tid (bortsett från torkan då). Va fin din trädgård är, det börjar synas på bilderna att träden och buskarna har etablerat sig och vuxit! Ska bli spännande att följa detta vidare!

    SvaraRadera
  4. Hej Nora
    Det känns lite konstigt att vara "klar" med grunden. Nu är det bara tillväxt som gäller. Spännande när trädgården ändrar form och uttryck varje år efter tillväxten.

    SvaraRadera